Шукати в цьому блозі

вівторок, 8 січня 2019 р.

Тиждень майстерності "Права і моральні цінності"






Виховна година на тему: «Права і моральні цінності»
Мета:
Прищеплювати почуття гідності та поваги до прав та свобод людини, дати загальне поняття про моральні норми, загальнолюдські цінності.
Виховувати почуття правової самосвідомості, уміння дотримуватися правових свобод та обов’язків дитини, пошану – до законів України.


 Твоя діяльність визначає твою цінність.(Й. Фіхте)

 І. Вступне слово вчителя.

Права людини – це певні можливості особи, що необхідні для її існування та розвитку в певних конкретно-історичних умовах, об’єктивно визначаються досягнутим рівнем розвитку людства і мають бути загальними і рівними для всіх людей. Юридично закріплені права людини забезпечують людині можливість мати, користуватися, розпоряджатися благами, цінностями, свободами в політичній, економічній, культурній та соціальній сферах.
Обов’язки людини – це необхідність дотримуватися певної поведінки, об’єктивно зумовленої конкретно-історичними потребами суспільства, держави, дотримуватись законів України, її Конституції, шанувати її державні символи, сприяти зміцненню її могутності, захищати її, служити в збройних силах України, сумлінно працювати, сплачувати податки і збори, поважати національну гідність інших громадян, їхні законні права і інтереси, піклуватися про виховання дітей, навколишнє середовище, історичні пам’ятки, культурні цінності.
Мораль є одним з джерел формування права.
Мораль - це система ідей, принципів, законів, норм і правил поведінки та діяльності, які регулюють гуманні стосунки між людьми за будь-якої ситуації на демократичних засадах. Мораль - це імперативно-оцінний спосіб ставлення людини до дійсності, котрий регулює поведінку людей з огляду на принципове протиставлення добра і зла.
Загальна декларація прав людини була проголошена в Парижі (10 грудня 1949 року) Генеральною Асамблеєю ООН «Як завдання, до виконання якого повинні прагнути всі народи і держави».
Загальна декларація прав людини складається з преамбули та 30 статей, що містять основні права й свободи людини, які можна розділити на: громадянські, політичні, економічні, соціальні, культурні.
Українська поетеса Ірина Жиленко звертається до кожного з вас, діти:
Учень 1.
Дитя моє, права дитини
Ти мусиш вивчати сумлінно.
Це так потрібно в наші дні:
Коли з тобою справедливо
Вчиняють, а коли і ні.
То ж прочитай, завчи напам’ять,
Порадь і друзям прочитать,
Хай прочитають тато й мама,
Закони всім потрібно знать!

 IІ. Бліц-турнір «Ти і закон».
Запитання
1. Основний Закон України. (Конституція)
2. Вищий законодавчий орган України (Верховна Рада)
3. Влада народу (демократія)
4. Перший документ,  що засвідчує особу (паспорт)
5. Вік, з якого  громадянин несе матеріальну відповідальність (18 років)
6. Автор першої в історії українського народу демократичної конституції (Пилип Орлик)
7.  Таємне викрадення індивідуального майна громадян (крадіжка)
8. Яке покарання передбачено за розбій? (Стаття 142 передбачає позбавлення волі на строк від 3 до 10 років)
9.  Спеціально небезпечна дія або бездіяльність, за які передбачено кримінальну відповідальність (злочин)
10. Орган місцевого самоврядування (влада)
11. Заява, оголошення основних принципів – це …(декларація)
12. Угода, міжнародний договір з певних питань (конвенція)

ІІІ. Знати свої права – значить уже наполовину володіти ними.
-   Право на життя та розвиток – головне право людини. Стаття 6
-   Право на особисте життя. Стаття 16
- Право дитини знати своїх батьків, право на піклування та можливість виховуватись у сім’ї. Статті  7-9
-   Право на свободу думки, совісті, релігії та поглядів. Статті 12-14
-    Право на свободу асоціацій і свободу мирних зібрань. Стаття 15
-    Право на утримання, передачу, доступ до інформації. Стаття 17
-    Відповідальність батьків за виховання дитини. Стаття 18
-    Права дитини-сироти. Статті 20,21
-    Право на користування послугами системи охорони здоров’я.
 Статті 24,25
-    Право на отримання освіти. Статті 28,29
-  Право дитини на соціальне забезпечення і належний рівень життя. Статті 26, 27
-     Право на захист від економічної експлуатації. Стаття 32
-     Право на захист від незаконного вживання наркотичних засобів та психотропних речовин. Стаття 33
-  Права дитини-інваліда і дитини з вадами фізичного та розумового розвитку. Права дитини, яка стала жертвою жорстоких, нелюдських або видів поводжень, що принижують гідність. Стаття 39

 ІV. Знаємо свої права, виконуємо обов’язки
Обов’язки дитини:
1.  Систематично та глибоко оволодівати знаннями та навичками.
2.  Дотримуватись вимог законодавства України.
3.  Дотримуватись моральних та етичних норм.
4.  Виконувати вимоги статуту школи.
5.  Берегти природу, пам’ятки історії і культури.



V. Обговорення теми
- Чому для захисту дитини було прийнято окремий акт – Конвенцію ООН про права дитини?
- Для чого дитині потрібні права?
- Які права мають діти за Конвенцією ООН про права дитини?
- Чи актуальна нині охорона прав дитини?
- Що означає для дитини право на життя?
- Що означає для дитини право на індивідуальність?

 VI. Підсумок години спілкування.
-Ось і закінчилася година спілкування. Я впевнений, що ви дізналися багато повчального для себе.

Учениця читає вірш:
Хочеш Людиною справжньою стати,
Наші закони навчись поважати.
Навчись їх виконувать завжди і всюди,
Тоді і тебе поважатимуть люди!

Підводячи підсумок дискусії, учні зачитують і аналізують види моральних цінностей.
Моральне виховання - виховна діяльність школи і сім'ї, що має на меті формування стійких моральних якостей, потреб, почуттів, навичок і звичок поведінки на основі засвоєння ідеалів, норм і принципів моралі, участь у практичній діяльності.
Результати морального виховання характеризуються такими поняттями:

Моральність - охоплює моральні погляди, переконання, почуття, стосунки, поведінку людей.
Моральна свідомість - одна із сторін суспільної свідомості, яка у вигляді уявлень і понять відображає реальні відношення і регулює моральний бік діяльності людини.
Моральні почуття - запити, оцінки, відношення, спрямованість духовного розвитку особистості.
Моральні звички - корисні для суспільства стійкі форми поведінки, що стають потребою і здійснюються за будь-якої ситуації та умов.
Моральна спрямованість - стійка суспільна позиція особистості, що формується на світоглядній основі, мотивах поведінки і виявляється як властивість особистості в різних умовах.
Моральні переконання – це внутрішньо прийняті особистістю, укорінені в її свідомості уявлення і поняття про добро і зло, про правильні і неправильні моральні відносини; це, інакше кажучи, стійкі, тверді погляди людини на свою власну поведінку і поведінку інших людей.
Моральна оцінка – це внутрішня міра, якою користується людина у своєму ставленні до власної поведінки і поведінки інших людей, суспільних подій і явищ. Вона обумовлюється досвідом людини, її світоглядом, інформацією про предмет оцінки



Підсумок дня
Командир  групи звітує за отримані оцінки та поведінку під час уроків.
1.Виконання  домашніх завдань. Повідомлення теми, мети.
Завдання записані на дошці.
2. Керування   самопідготовкою.
Інструктаж, поради вихователя,  щодо вивчення домашніх завдань.
Заключна частина
Підсумок самопідготовки. Звертається увага на недоліки в роботі, називаються прізвища тих  вихованців, хто добре попрацював. Відмічаються учні яким ще потрібно активніше працювати.

Немає коментарів:

Дописати коментар